måndag 6 oktober 2008

What the *piiiiip*

Alltså allvarligt!?

Jag kan inte låta bli att skriva om det, vad är egentligen "Fru Gårman" för idiot ideer!? Det har ju varit på tal så länge och när jag först hörde om det trodde jag att det var ett dumt skämt. Men tydligen inte.
Här kämpar vi för lika löner och jämställdhet, skulle en skylt förändra detta?? Och hela poängen med den skylten är ju att det är en ordlek! Herr Gårman= HÄR GÅR MAN. Nu är ju det helt borta, kvar finns bara en bitter fru på en skylt.
Så löjligt.. jag är inte så insatt i vem som drivit fram detta, men denna person kan ju inte ha en intressant liv i övrigt. Det är ju sånt totalt slöseri med skattepengar att få behöva göra om alla skyltar! De miljonerna kunde vi ha lagt på skolor och äldrevård!

*pust* Ja nu har jag fått ur mig lite aggressioner ;)

--------------------------------------------------------------------------------

Idag vaknade jag rätt sent..igen. Men det var skönt att sova! Imorgon bär det av till arbetsförmedlingen, och få se vad de har att erbjuda denna gången. Eftersom jag verkar vara totalt okapabel till att hitta ett jobb så får väl de hjälpa mig.
Just nu sitter jag med frukosten framför datorn och letar nåt roligt att roa mig med (förutom när jag just nu skriver blogg då..)
Dagen kommer att bli lång känns det som.. Ibland är det bara såna dagar, och man kommer inte på en enda sak att göra.. Vi städade och plockade i helgen, så det är liksom inget städ-göra som direkt behövs. Baka skulle jag kunna göra, men är inne i en "sugen-period" och då kommer jag bara att vilja äta upp det jag bakat ;)
Nåt roligt blir det nog!

Har dessutom namnsdag idag ;)

-------------------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: