fredag 17 oktober 2008

Animals

Jag älskar djur!

Ja jag gör verkligen det. De är okomplicerade, de är hjärtliga och man får vad man ger. Om ett djur är ilskt eller elakt beror det på rädsla eller försvar.
Jag kan nog ärligt säga att jag har mer känslor för djur än människor. Jo det är sant. Hade jag inte haft min karl hade jag nog blivit en sån där udda kvinna som sitter i sitt hem med sina katter dagarna i ända och har massa konstigheter för sig ;)

Skämt åsido, men jag gråter mer på film när ett djur skadas eller dör, än när människor gör det.
Hör jag tex att nån krockat med ett rådjur, tänker jag först "oj, hur gick det med djuret", innan jag tänker på människan...
Mycket beror säkert på att jag har haft otur med människor.. och jag har oftast sökt tröst hos mina djur när jag blivit sårad, kränkt eller arg.

Djur är smarta också! Forskare säger att de har sån liten hjärna att de inte kan ha samma kapacitet som oss, ja men vi använder ju bara 10%? Tänk om de använder hela sin?
Jag tror på att de har en helt annan intellgens än oss, de spelar på känslor och kroppsspråk, och jag tror absolut på djurkommunikation..

Nu ska jag inte prata mer om det, postar en video med ett par riktig smarta pandor istället!!


Kossan.se

----------------------------------------------------------------------------

Idag har jag bakat igen, testade att göra en sorta äppelkaka på bovetemjöl och bara en 1/2 dl socker. Ska modifiera den lite till, ska minska på mjölet och testa igen så ska jag lägga ut receptet.

Annars har jag mest sovit idag =p Jobbade ju natt igen, så jag var bra mör när jag kom hem. det var världes oväder igår när jag åkte till jobbet! En hagelskur utan dess like! Jösses, såg knappt vägen!

Ikväll blir det lugnt, lite tv och äppelkaka!

Imorgon ska vi iväg till hotellet.. det ska bli så mysigt!! Detta är vi verkligen värda, och vi ska äta gott och roa oss glatt ;) Ska bli så härligt med den goda frukosten också!

Nu ska jag hoppa i mysdressen och slänga mig i soffan! Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: