onsdag 1 oktober 2008

Housewife

Nu har jag bakat igen!

Jag idag klev jag upp kl 11, och kände mig någorlunda utvilad iaf ;)

Satte igång med baket, bovetekakor! Jösses vad goda de var!
Boveteinnehåller ju inget gluten så det är ju jättebra om man antingen inte vill eller kan äta vetemjöl, eller ja annan glutenmat.

100g hasselnötskärnor
ev 30 nötter til garnering
2,5 dl bovetemjöl
1tsk bakpulver
1tsk vanillinsocker
1/2 dl socker
1 1/4 dl flytande margarin (125g smält)

mal nötterna och blanda med de torra ingredienserna. Tillsätt fettet och låt degen stå i kylen en timma. Gör kakorna i den storleken du vill ha dem och tryck ut dem som bollar på bakplåtspapper, tryck till dem lite. Garnera med en nöt i varje om så önskas. Mitt i ugnen i 200grader i 10 min.
Ta inte i dem förren de kallnat, de är ganska porösa när de är varma.

---------------------------------------------------------------------------

Om nån timma kommer hela familjen på middag =P Thommys bröder och far ska hjälpa till att snickra lite på vedboden, så det blir ett gäng! Blir spagetti och köttfärssås! Lätt och bra. Jag kokar lite dinkelpasta att ha till, krånglig som jag är =P

Imorgon ska jag ringa till ett företag där jag sökt jobb. Tror inte jag har nån chans nu, platsen är nog redan tilsatt men man måste väl testa..jag vill ha ett roligt jobb NU!

-------------------------------------------------------------------------

Music

Jag gillar inte så himla mycket ny musik (moderna genrer), men nytt i gamla genrer funkar ju utmärkt ;) Men jag diggade faktiskt Amy Winehouse när hon kom, gillade stilen, men nu, nä, hon har liksom spårat ur. fattar inte att droger kan vara så intressant, när man ser de dåliga exemplen i kändisvärlden hela tiden. men eg, vilka stora stjärnor har aldrig sysslat med droger? De är få, men jag beundrar dem som lyckats utan.

Här kommer den låten jag gillar mest med Amy;



------------------------------------------------------------------------------

Nä nu ska jag sätta fart med maten! So long!

Inga kommentarer: