tisdag 14 oktober 2008

Weekend

Helgen var trevlig!

Ja helgen hos mamma var trevlig! Härligt väder, underbart soligt och faktiskt ganska varmt! Blev ett par öl också ;)
Tyvärr glömde jag kameran där.. *typiskt* när jag äntligen fått den från rep. verkstaden. Inte lätt när inte hjärnan är med.

Nu längtar jag bara till helgen då vi ska ha myshelg på hotell =P Fira ett års förlovning och bara rå om varandra!
----------------------------------------

En bloggbekant skrev om det här med att vi vinkar till varandra i sverige när vi möter en jämlike på vägen! Hon tyckte det var konstigt, men jag ser det som nåt helt naturligt och som man gör av ren artighet och respekt. Genom att vinka till den andra jänkaren man möter på vägen visar man sitt gemensamma intresse och att den andra också har väldigt bra intressen ;) Alla intressegrupper gör ju så! Lastbilschaffisarna blinkar, MC-åkarna viftar med näven när de möter varandra och t.o.m BMW-fanatikerna vinkar och blinkar när de möter en "jämlike".
Det är så otroligt roligt och trevligt tycker jag!

Fast jag har märkt att det är mer så i norrland än här nere på västkusten. Kanske beror det på att det finns fler människor här nere och folk orkar inte vifta åt alla?

Sen är det trist att folks hjälpsamma gener börjar att avta. När jag började att åka jänk så stannade man alltid om nån annan jänk stod vid vägen och hade uppenbara problem. Nu verkar ingen ens bry sig. Kanske beror det på att vi alla antar att folk har mobiler att ringa efter hjälp på.
Men om man är 20 mil hemifrån kanske man inte kan skaffa hjälp?

------------------------------------------------------------

Eating

Tänkte att jag skulle lägga ut lite bilder på maträtter jag tipsat om, men nu är ju kameran på vift så det får vänta..

Kan tipsa om nåt att äta iaf!

Kotletter i ugn

Låt ett par fläskkotletter ligga i en marinad av valfria kryddor (kanske peppar, vitlök och grillkrydda) och olja, och låt dem ligga nån timma. Spara marinaden och stek dem sen lite i stekpanna så de får lite yta, lägg dem sen i en ugnsform, häll över marinaden, ett par dl vatten, så de inte riktigt blir täckta. Smula i en buljongtärning. Låt sedan det stå i ugnen i 175grader i ca 1 timma.
Servera med god sallad och kanske bulgur, quinoa, kornris eller inget alls.

-------------------------------------------------------------------------------

Music

Ett tips för dagen;


Ricky Nelson - I Will Follow You

---------------------------------------------------------------------------

Igår fick jag höra på jobbet att jag var en bra assistent! Det värmer, inte ofta man får höra sånt i det här yrket..

---------------------------------------------------------------------------




Inga kommentarer: