fredag 31 oktober 2008

Halloween!

Jag startar nu!

Ja egentligen är det ju inte allhelgona förren imorgon, men jag kommer nog inte att skriva nåt i helgen så det får bli nu!

Ikväll så ska jag som tidigare nämnt ha Taco & Tequilakväll med ett gäng tjejer =p Ska bli mycket trevligt!

Imorgon ska vi till Uddevalla! Blev ju lite ändrade planer då våran första tilltänkte medresenär drog sig ur, men nu har vi omorganiserat, så det blir av endå!
------------------------------------------------------

Igår så gjorde jag porterstek! Har aldrig gjort det förut, men vi hade en stek i frysen så nu var det dags! Underbart gott! Man kände sig riktigt som en husmor ;) det är sån mat man är uppvuxen med.

---------------------------------------------------------------

Postar lite partylåtar som man kommer i stämning!

Först en låt med Tommy Bruce (älskar hans röst!)



Såklart måste vi ha en Screamin' Jay Hawkins när det är halloween ;)



Och så en låt jag blir så glad utav;



Måste även posta en Sha Na Na .. hehe härligt band.



---------------------------------------------------------------------------

Sen har ju snön kommit i stora delar av sverige de senaste dagarna.. men icke här. Jag blev så besviken förra året, mitt första på västkusten, och förstod att folk här nere gillar inte ens snön! Speciellt inte de som bor inne i storstan. Jag kan iofs förstå dem, inne i stan blir det ju bara slask av allt salt, brunt av alla bilar och gult av alla hundar (blää). Men jag är ju uppvuxen med halvmeter snö, grottor och tunnlar som man byggde som barn och längdskidåkning och pulkabackar. Vinter var så otroligt roligt som barn, och som vuxen har jag älskat att gå en promenad på kvällen i sånt stilla snöande så det knarrar under fötterna och de stora flingorna möter ansiktet..aaah...


-------------------------------------------------------------------

Tack för tipset Devildoll! Jag hittade nu ett diner i Göteborg! Egg & Milk! Ska testa det stället nån gång framöver!!





------------------------------------------------------------------

Nä nu ska jag äta mig lite lunch, och sen blir det affären! So Long! Ha en trevlig Halloween!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu för tiden så blir det ju aldrig någon riktig vinter här heller så jag saknar också snön. De senaste jularna har ju varit gröna .. i år vill jag ha en vit jul! Du har fått en utmärkelse, läs min blogg.

Sanna sa...

Vilka härliga låtar du hade här! Ska snart hålla en föreläsning om reklamens påverkan...tror jag tar en av dessa och startar med :) kan bli lite god stämning!
Roligt att du hittade in till min sida förresten! Verkar som att även du kan hålla humöret uppe.
Såg även att du lagar en del mat... titta gärna in på min mat sida också...

Kram Ayla