torsdag 2 oktober 2008

Memories

Tänkte lite..

Ja jag satt och funderade lite på hur mitt intresse för gammal musik växt fram, för min mamma lyssnade på hårdrock när jag stängde in mig på mitt rum och lyssnade på Elvis =P Så från henne har jag inte fått det! När jag köpt en ny swing-platta ryser hon och säger att det är "för gammalt" för henne. Tänka sig hur det kan vara ;)
Kommer ihåg en julafton då jag fick en Boppersplatta! Det var en LP, med "jeannie's coming back". Jag avgudade den skivan och den är fortfarande kvar i skivhyllan! Efter det hittade jag rocknrollen, och sen rockabillyn.. sen har det liksom rullat på! Nu gillar jag naturligtvis mer än bara det ( som kanske nån märkt) men det gamla är endå det bästa. Boppers gillar jag fortfarande, men mest p.g.a nostalgin, när jag låg på mitt rum och lyssnade...



---------------------

En Speciell låt med Elvis jag ääälskade var denna;



När alla andra tjejer hade NKOTB, och Backstreet boys när de kom, hade jag Elvis på massiv stor plansch på min vägg =P

-----------------------------------------


Eating

Jag tänkte tipsa om en vegetarisk rätt idag! Zucchinigratäng!

2 Zucchini
Keldas Simply Cheese - sås
1 burk tonfisk
1 burk krossade tomater
vitlök (pressad eller hackad)
salt, peppar
(kan lägga till bönor, champinjoner eller vad som faller i smaken)


Skär zucchinin i tunna skivor, och stek dem lätt i stekpannan. lägg ett lager av skivor i botten. Blanda sendan krossade tomater, tonfisk, vitlök och kryddor och häll ett lager på, varva sedan med ostsås, som en lasagne! Sist ett lager ostsås uppepå.
220grader i 40 min.

-----------------------------------------

Vi fick bokat cateringen förra veckan också! Det var skönt, och det var ju så bra priser också! Känns skönt, nu har vi räknat på att mat och tårta komemr att gå på ca 7000kr, inte farligt endå.
Jag längtar ju så jag kan spricka! Det ska bli så underbart! Jag ville inte gifta mig förr, tyckte det var fånigt och överreklamerat, men sen jag träffade denna karl, har allt vänds omkull! Tänka sig hur det kan bli ;)

----------------------------------------------------------

Idag ska jag laga lever! Jajjamännsan! Det var en barndomsfavorit, och nu ska även min sambo få testa detta underverk ;) Mums!

-----------------------------------------------------



1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen mig :) lyssnade också på Boppers och Elvis när jag var liten flicka :)