tisdag 21 oktober 2008

All alone!

Gräsänka!

Ja nu är jag ensam i ett par dagar på sambon åker på kurs. jag vette sjutton vad jag ska hitta på.. idag har jag iofs bara suttit och slappat och det har ju fungerat alldeles ypperligt det med ;)
Ska iväg och hämta mina kläder jag beställt fråm HM bla denna;



Sen ska jag iväg till mina svärisar och lämna av det som blev kvar av min kokostårta igår. den var god men blev lite för torr, kortar nog av ugnstiden lite nästa gång...


Började dagen med hälsodrink, idag blev det rödbeta, spenat och morot. Jag vet inte men jag kommer nog ALDRIG att gilla rödbeta. Jag har försökt, och det går bara inte. Tycker det smakar jordkällare, hur man än försöker att tillaga den. Gjorde ju en god gryta på bla rödbeta, och det var helt ok, men det gav ju hela grytan en lite...jordig smak. Så jag får nog säga tack men nej tack till fröken beta.

Jag kunde bara inte sova inatt.. låg vaken hela natten och grubblade och tänkte och planerade om allt mellan himmel och jord, och inget vettigt fick jag ur det heller ;)

----------------------------------------------------------------------------

Läste i SvD idag på nätet om alternativmedicin. *suck*. som vanligt klankades det ner på allt vad som heter "naturligt" och det var bara humbug och placebo. Yes sure, what ever. Är så vansinnigt trött på alla dessa "forskare" och journalister som svartmålar hela den alternativa branschen. Kanske de kan göra ett repotage om hur standardmedicinen verkar? Det finns tonvis med läkemedel där ute som inte hjälper ett skit, folk tror bara de blir friska för att farbror Doktorn har skrivit ut det. Alla dödsfall ska vi ju inte prata om.

Sen tycker jag att placebo är det intressantaste som nånsin forskats fram! Det betyder att vi kan läka oss själva bara vi vill och tror på det! Vi skulle egentligen inte behöva alla dessa syntetiska kemikalier för att bli friska, utan bara tro på våran egen kraft, så skulle vi bli bättre.. Häftigt eller hur?

------------------------------------------------------------------------------

Music

Idag får jag vrida upp volymen lite och dansa för mig själv..



--------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: