söndag 26 oktober 2008

Second Hand

Det skulle ju göras fynd...

Ja vi åkte iväg tidigt i går morse och trodde att vi skulle göra lite fynd. Vi har inte haft tid att göra nå loppisrundor på ett par månader så vi hade missat nåt viktigt; d.v.s att de rivit hela kvarteret med de bra second hand-affärerna. Vadå snopet.. Och Myrorna var igenbommat. *suck* Så det var bara att chansa på ett ställe vi inte varit på innan, och det var ett ganska trevligt ställe! I en källare, lite väääl tilltagna priser, men hittade endå nån skiva och en fin vas =P Så helt tomhänta blev vi endå inte.

På kvällen blev det ju familjemiddag och det var trevligt! Åt karré med min goda kantarellsås och Thommys potatisgratäng ! Det blev faktiskt bra, men jag har alltid synpunkter och tycker det kunde ha varit lite bättre ;)

Till efterrätt blev det morotskaka! den är så god! Fick ju receptet av en brukare jag jobbade hos, och är jättebra när man inte vill ha mjöl. Jag la ut receptet förut vet jag.

--------------------------------------------------------------------------

Lyssnade på en skiva jag inte lyssnat på länge! Bl.a denna låten;



-----------------------------------------------------------------------------

Idag är en slappdag.. jag är jäkla trött och seg. Thommy far runt som en virvelvind och rensar rabatter och målar och fyller vedförråd.. blir trött bara jag ser honom ;)

Jag har faktiskt lyckats fylla diskmaskinen och tömt den igen! Känns som ett stort steg idag! Ska väl hänga med och hämta lite virke hos en i grannbyn, men risken finns att jag bangar och lägger mig i soffan istället...

Nä nu ska jag återgå till min lugna hållning..


1 kommentar:

Sandy sa...

Häftig blogg du har! :)