torsdag 9 oktober 2008

Autumn!

Vackra färger!

Ja jag är väldigt musikintresserad och jag har ju själv spelat lite intrument, så jag gillar när det dyker upp nytt och intressant. Nytt för mig vill säga!!
Jag har nyligen upptäckt en helt galet duktig gitarrist, Tommy Emmanuel!! Han är helt makalös, och leker med ljuden man kan skapa med en gitarr, och allt han spelar flyter så lätt.. Tyvärr hittade jag honom för sent, han var här i närheten och spelade för 2 månader sen *typiskt*

Lägger ut ett par videos med honom, det finns MASSOR på youtube om nån vill lyssna på mer!






-----------------------------------------------------------------------------

Igår bogserade vi ut en bil till svärisarna, och fick lite god mat där också! Kom hem ganska sent, så det blev bara lite slapp vid tven med en kopp te innan sängdags.

Idag ska jag försöka att samla mod till att ringa ett par ställen om jobb. Fy vad jag hatar sånt här, vet inte vad jag ska säga! Jättesvårt att presentera sig på ett bra sätt i telefon tycker jag!

Ska baka lite bovetebröd till mamma också! Hon ville smaka så det blir en sats till idag som jag tar med mig i helgen när vi åker norrut! Ska bli himla trevligt och träffa mor, det var ett tag sen. Där ligger ju mitt hjärta också, jag är ingen storstadstös egentligen, jag vill ha ett litet torp lite öde i skogen , utan nära grannar och långt till affären ;) Att bo på landet är så skönt! Ingen press att vara snygg när man åker ner på lilla ica, utan man kan åka lite hur som hellst, och man känner nästan alla som är där. Man umgås med dem i byn och man vet att om man åker bort så håller de närliggande grannarna endå koll på ens hus.
Att folk vill bo i storstan har jag ingen förståelse för alls.

Ikväll ska det packas och göras klart för resan imorgon. Ska försöka att vara iväg senast kl 15, för det tar ju endå 7 timmar att åka.

------------------------------------------------------------------------

Höst =P

JAg var ute och tog lite foton! Tänkte att jag skulle lägga ut dem och sprida lite härllig höststämning!





























------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag ta tag i detta och åka och handla inför baket! See ya!



Inga kommentarer: