torsdag 23 oktober 2008

A new find!

Ny musik!

Ja det är så jäkla skoj när man hittar musik man inte hört förut och dessutom tycker är skitbra! Tycker sällan jag hittar sånt nuförtiden. Jag är rätt kräsen också, så det kan ju vara det som är orsaken ;)
Men, nu har jag alltså hittat Legendary Shack Shakers! Jag har aldrig hört dem förut, och jag hittade en underbar låt med dem! Jag har lyssnat på lite olika låtar, och jag kan ju inte säga att jag gillar allt, men en del rockar på bra!



---------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag jobbat, kom hem för nån timme sen. Inatt fick jag sova lite iaf så jag kanske slipper att vila.. ska ju iväg och jobba ikväll igen.

Vad man ska laga för mat idag har jag ingen aning om, blir nog min fiskgratäng med broccoli tror jag, det var ett tag sen.

I helgen blir det kalas! Ska bjuda Thommys familj på middag och tårta =p Det blir nog väldigt trevligt!

----------------------------------------------------------------------------

Blev väldigt upprörd igår när jag tittade på "Generation fett" på tv 3. Fan vad arg jag blir på alla dessa föräldrar som matar sina barn till fetma! Att de inte känner störra ansvar för sina barn!! De kunde ju lika gärna mata dem med gift! Stackars barn som knappt kunde gå, barn som inte ens var 5 år och matmissbrukare enligt sin mor.. Men vem köper maten? Vem ger honom den??

Jag tycker att trenden går lite åt det hållet här i Sverige med. Ibland när man varit nånstans och man svänger in på en snabbmatsrestaurang, så se man ibland föräldrar med sina barn, kanske 2-3 år, sitta med en cola och äta strips! Nä fy fan, bättre ansvar tack! Göra barnen sockerberoende innan de ens kan stava sitt namn. Usch.

---------------------------------------------------------------------------------

Nä nu ska jag försöka gå ut lite och lapa lite sol när den endå är framme. har haglat och regnat i 2 dagar här nu.

So long!




1 kommentar:

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Blev lika upprörd som du över programmet igår... Mormorn som bjöd banbarnet på sämsta maten någonsin, efter det lite efterrätt som om det inte vore nog med skitmaten.. Och efter efterrätten lite glass!? WTF!?!? Har en snart 3-åring hemma och det händer att hon får snask, men inte dagligen!

Från ett till annat älskar jag dina pinup bilder! Var hittar du alla?? Målar en del och har ofta googlat efter fina bilder att anv'ända som motiv. ´

Måste också säga att det är förbaskat kul med alla tips på nice musik här i bloggen. Bodde du närmre hade jag fan judit hem dig på fika:-)

Ha det gött!