onsdag 5 januari 2011

Thirteen

Trettondagsaftonen har firats på sjukan ;-) Jag fick äntligen min dos idag efter mycket om och men. Värdena var nästan helt normala, men eftersom de sjunkit så kraftigt ansågs det ok att få dosen. Men jag fick ett par knepiga utslag som ev kan bero på allergi mot behandlingen (vadå typiskt) men det får vi se nästa gång hur det artar sig.

Tösens kära farmor och farfar löste dagen åt oss, han skjutsade och väntade tålmodigt och hon passade den lilla fisen. Är så vansinnigt tacksam över att jag har dem!

Ikväll tänkte vi äta lite gott, men har inte en susning om vad jag ska hitta på, vi får nog ha ett matmöte i telefonen sen, som vanligt haha.

Julen var snäll mot mig! Jag tyckte att jag frossade i godis och god mat, men vågen visade bara ett kg extra, ett som brukar pendla till vardags också, så det verkar inte vara nån fara på taket. Jag trodde jag skulle få en chock, blundade först ;-)

Men ska ta tag i dessa gravidkilon, 5kg måste bort, men det är så himla svårt när man har en liten, inte tid till att träna nåt och svårt att äta nåt också. Jag kan gå hela dagarna med lite fil och en mandarin i magen. Inte bra.

Nu ska jag surfa bland recept!

1 kommentar:

LadyAngore sa...

Usch ja, dessa gravidkilon. De sitter som berget de där sista. Och inte kan man gå ut med vagnen heller i detta snökaoset. Jag va ute idag men hade mjölksyra i armarna efter att få ha DRAGIT vagnen istället för att skjuta den framåt.
Lycka till i helgen på sjukhuset!