måndag 31 januari 2011

Insomnia

Ibland kan jag bara inte sova. Helt omöjligt. Jag testar allt från klassiska “får över staket-metoden” till blanka papper.

Jag försöker att tänka på glada saker, neutrala saker, inga saker alls eller så hamnar jag bland onda saker.

Jag vrider mig. En gång till. Kliar mig på armen. I håret, På benet.

Aj höften. Stel i benet. Kramp i vaden. Öm i axeln.

Suck, vrid, suck, vrid. vad är klockan? bara 02? Suck, vrid, suck vrid. Snart dags att gå upp? Jasså inte än.

Klockan blir uppstigning för gubben. Tösen vrider och vaknar. Jag matar och tussan somnar om.

Taket ser konstigt ut i det här ljuset. Undra vad jag ska ha på mig när jag ska dit? Hm, undra om kyckling blir bra idag. Skit jag glömde räkningen! Jag måste kolla när mamma tänkte komma. När kommer reparatören? Få se hur mycket man väger i dag då. Undra vad tösen är på för humör idag. Just ja den skivan ska jag leta efter. Fan att jag köpte den där klänningen, vill nog inte ha den. Jävlar jag glömde tvätten i tvättmaskinen.

Nej dags att  gå upp.

1 kommentar:

Annie S sa...

Jag måste medge att jag känner igen mig en aning. :) Ibland är det som om tankarna riktigt hopar sig när man lagt huvudet på kudden.