fredag 14 januari 2011

Bath

Min älskade dotter HATAR att bada. Hon får en orolig min bara hon ser baljan och när hennes tår når vattenytan ylar hon på som en stucken gris. Sen skriker hon och tårarna sprutar tills dess att jag fått stressdoppat henne och försökt skoja till det med badankor och tåramsor. För när hon fått komma upp i handduken och i min famn slutar hon och när jag torkar och sätter på ny blöja jollrar hon så glatt och ser så nöjd ut.

När jag lyssnar på andra mammor så säger de bara hur deras små älsklingar bara ääälskar att bada.

Är jag ensam om att ha en bebis med vattenskräck?

-------

Fredag idag alltså. Vi ska åka över till T´s bror med familj och hälsa på en vända, Skönt säger jag som inte ens varit utan för dörren sen..ja förra helgen tror jag. Eller nej nu ljög jag ju. Vi var ju och handlade nån dag i veckan här.

Idag blir det en kasslergratäng med lite svart quinoa, gött.

Ha en trevlig helg!

 

1 kommentar:

Hanna sa...

Det finns nog en hel drös med bebisar som inte gillar att bada, men det kommer nog för din lil skrutt oxå ska du se :) sen är dom som ett russin innan man får ur dom ur karet :D ha ha.

Snygg header du fått till förresten.
Och trevlig helg :D
Kram