måndag 10 januari 2011

New Start

Nu har jag sagt åt mig själv på skarpen att sköta om mig själv! Se till att äta och dricka mer vatten! Jag måste sköta de där mattiderna så att man orkar busa med lilla tussan! Ska försöka, men det är svårt!

Denna veckan finns det inget inplanerat, men ska väl inventera lite i både min och tussans garderob inför ullreds-resan, och se över annat hon eller vi här hemma behöver. Det där med vad man behöver kan ju vara en lite vag fråga.. ;-)

Har börjat att ge tussan lite mer mat nu när jag ger smakisarna, för att så småningom kunna byta ut ett mål mitt på dagen sen, än så länge blir det bara ca 5-6tsk och sen vill hon ju ha sin vanliga portion. men hon är heelt galen i mat, gapar som en fågelunge så fort en sked kommer in i hennes synfält. Än så länge har inget varit äckligt men hon har nog fått lite magknip av ärtpurén, för hon har blivit på ett riktigt dåligt humör de eftermiddagarna hon fått det. Aprikospurén däremot togs emot lika bra som katrinplommonen, de slukades och hade hon fått bestämma hade hon nog kunnat trycka i sig flera deciliter!

 

Nu längtas det till våren och sommaren så man får ut och lufta chevan lite och få lyssna på några goda bitar i ljummen kväll.

DSC04745

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag är så himla seg på att svara på kommentarer, men iaf tack för grattis och skönt att höra att det är fler som trivs med flaskmatning och som valde bort amning!

Känner igen det med bättre mat och vattendrickande... Men det är jättesvårt när man har en liten som ska ha uppmärksamhet hela tiden. :)