onsdag 19 januari 2011

Bad Sleeper

Jag har fått så svårt att somna på kvällarna, jag vänder och vrider mig och tänker 1000 tankar om både ditten och datten. Både roliga saker och mindre roliga. Har hört att det kan bli lite så i början av Tysabribehandlingen, då hjärnan börjar att köra igång igen ;-)

I måndags kväll somnade jag väldigt sent, tussan stökade lite och jag klev upp tidigt för att möta upp diskmaskinsreparatören(som endå inte kunde laga..) så efter att jag hade duschat och fått slappnat av lite så infanns sig den jobbiga MS-tröttheten med full kraft. Jag hade slarvat med kroppen och mat – igen så jag var som en gummidocka, hela kroppen var sladdrig och jag fick ingen styrsel i mina ben och armar och ögonen var svåra att hålla öppna. Så min älskade man sa åt mig att sova i lillans rum så sov de ensamma i vårt sovrum. (lillans rum som för närvarande är gästrum, tills hon kan ha det som sitt eget..).

Jag somnade nog vid 22:30 och sov som en sten till 03 då jag vaknade av att jag hade så vansinnigt ont i kroppen, som jag får när jag är trött, men somnade om fort igen efter lite omfördelning av kroppsfläsk ;-) Sov sen som en sten igen till 05:30 då maken väckte mig och sa att det var min tur nu ;-)

Jag matade henne och vi myste i sängen en stund men sen somnade vi om vid kanske 06:30 och sov sen båda två som stenar till kl 11 då jag vaknade av en *duns* i madrassen och slängde blicken mot min dotter som stirrade glatt på mig med ett leende “god morgon mamma”. haha, hon har gjort sådär fler gånger, hon vet att man reagerar på ljud så hon är inte dum!

Just nu sitter jag med mitt kaffe och pausar lite, hon somnade till lite igen, men det brukar bara vara i en ca halvtimme så här på dagen, så man får passa på ;-)

-----

Jag tycker att jag vart så dålig på att posta låtar så här kommer flera stycken som jag lyssnar en del på just nu! Lite  “ny” rockabilly har det blitt..

 

 

 

Inga kommentarer: