tisdag 23 november 2010

Soon soon

ååh vad jag längtar till jul! Nu äntligen får man pynta till helgen också ;-) Har köpt mig lite nya juldukar också, så det ska bli fint att få fram dem!

Imorgon fyller man år :-) Ska fira det med att sitta på sjukan och få mitt Tysabri-dropp ;-) Känns rätt bra, jag har faktiskt mått himla gott av den! Jag har mer energi, känner att jag kommit ur “dimman” lite, den där bubblan man ofta hamnar i som MS-sjuk. Idag skottade jag av hela altanen! Den ni! Det hade jag inte orkat förut, då hade benen vikit sig när jag kom in, men de gjorde de inte nu! Jag blev väldigt trött i ryggen, men det är en annan femma, det är nog mer en fråga om att jag är grymt otränad, plus ett par sneda kotor, som  jag hoppas jag ska få tid att fixa nån dag.

Sen på kvällen får de bli god middag och kanske nåt sött till kaffet, får gå ifrån min diet lite ;-) Men bara lite , vill hinna gå ner nåt kg till julfesten vi ska på den 11:e dec.

Har fortfarande ingen aning om vad jag ska ha på mig…*ångest*

----------

En om dagen Nr9;  Min tro

Tro. Vad jag tror på. Jaa, vad ska man säga. Jag tror på evigt liv, att man återföds när ens nuvarande kropp inte längre orkar, då går själen vidare.

Jag tror på naturkrafter och naturlagar och det har människan alltid varit förundrad över och det har funnits människor som utnyttjat folks starka behov av tro och mening och skapat Religion.

Jag tror massor, jag tror bl.a på andar, övernaturligt och att djuren är smartare än oss.

Jag tror på att vissa människor kan kommunicera med djuren, men att största delen av de som säger sig kunna bara är bluff, de är av samma skrot och korn som de religiösa ledarna, de vill utnyttja folks svaga stunder. Samma med medium.

Men jag tror dock att möjligheten finns för alla, men att människan “glömt bort” hur man har kontakt med Moder Jord.

Flummo?  ja det är jag det!

1 kommentar:

Angelica sa...

Håller med dig om mycket där! Speciellt att människan glömt bort hur man har kontakt med Moder Jord. Blev inspirerad att skriva ett längre inlägg om det nu .. jag är ju också lite fummo, det bor nog en liten filosof i mig =) Får se om någon orkar läsa allt flumm sen =)