måndag 8 november 2010

Monday

Ännu en måndag alltså. Vart tar tiden vägen? Ibland känns livet som ett rusande tåg som man aldrig hinner med, man väntar hela tiden på nästa, som också rusar förbi där på perrongen utan att stanna. Tiden går och man står ständigt och väntar på att få hinna med.

Idag ska jag iväg till mvc igen för att göra det sista, prata preventivmedel ;-) Jag vill inte bli gravid igen just nu. Troligen kommer vi bara ha ett barn, eftersom jag hade en sån jobbig graviditet och eftersom sjukdomen varit lite hetsig så känns det nu skönt att få ha medicin igen. Jag  var ensambarn och trivdes med det! Jag är nog lite utav en ensamvarg i själen, jag trivs i lugn och ro med eget space. Det finns de som tycker att det skadar barnen att vara ensamma men det tror inte jag. Bara man stimulerar dem och ser till att de får utlopp för deras personliga sociala behov så går det nog alldeles super.

Denna veckan får jag säkert mitt flor, spännande! Då ska jag testa det, lägger ut en bild om jag får till det, hehe.

Tösen är i nån fas nu, eller så växer hon väldans ;-) Hon sover väldigt mycket och kan få plötsliga gråtattacker. Sen är hon fruktansvärt mammig. Pappa fungerar ofta men inte alltid. Och främmande människor är det läskigaste som finns, då skriker hon i högan sky om de vill hålla henne, ibland räcker de med att de tittar på henne. Fast barn går bra, de är intressanta ist!

love