tisdag 30 november 2010

Baking & Cooking

Jag älskar ju att baka och laga mat. Det är ett intresse som bara ökar och ökar. Tyvärr finns inte tiden på samma sätt längre då man fått barn, men jag får se till att baka när gubben är hemma, då kan jag ge maten eller bullarna min odelade uppmärksamhet ;-)

Nu i jul så vill jag bara frossbaka i julgodis, men jag vet ju att  det ska ätas upp också, och vem får göra det om inte undertecknad? Jag vill inte frossa, jag har ganska stor självkontroll när det gäller mat men när det finns 4 burkar med kakor och 3 påsar med bullar samt hela fat med julgodis framme, ja då går det inte, jag smaskar och äter på allt jag kommer över.

MEN, i år ska jag baka lite fikabröd som vanligt att ta med upp till min mor i jul och har börjat att fundera på vad jag ska hitta på. Lite vit chokladtryffel blir det nog, den har jag ju haft här på bloggen, men sen blir det nog också en vetefläta med rivet äpple och vaniljkräm, det blir nog tipp topp det. Samt lite kakor, kolasnitt kanske?

 

Inga kommentarer: