tisdag 16 november 2010

Home again

Ja nu är vi hemma igen, kom hem igår eftermiddag!

Vi har vart hos tösens mormor och där har det var kalas igen för henne, för min släkt som ville komma och se henne! Det var himla trevligt och hon fick massa fina presenter igen! Alla är så gulliga! Det var allt från kläder till nallar!

Hon var lite stingslig och blev otröstlig några gånger under helgen men jag förstår henne! Både miljön och alla människor var ju helt nya för henne! Men hon sov lugnt på nätterna och tog sina vanliga vilopauser så det kändes bra att hon kunde koppla av iallafall.

Men som vanligt så sista dagen så hade hon ju vant sig och tyckte att mormor var jättekul och hon var nära till skratt flera ggr, hoppas jag får höra det snart! Än så länge så gapar hon bara och skriker till eller hostar så skrattet är inte långt borta!

----

En om dagen;

3. Mina föräldrar

Mina föräldrar separerade när jag var några år gammal och jag växte upp med min mamma utan kontakt med min far. Mamma är en mycket stark kvinna med starka åsikter och en järnvilja! Hon är utbildad grävmaskinist men jobbar just nu som avbytare på bondgård.

Min far fick jag kontakt med när jag var ca 20 år gammal och idag har vi en rätt ok relation, vi pratar ibland och håller varandra uppdaterade!

--------

Inga kommentarer: