måndag 22 november 2010

Parents

Idag börjar föräldragruppen! Få se vad det är för människor där, jag brukar oftast känna mig som en udda fågel men man får väl se!

Har försökt att klä mig anständigt men jag har så vårt att klä mig när jag ska vara sådär bara proper när man ska ut på nåt, jag har inga såna kläder. Jag har hemma-sunk och festkläder, inget däremellan. *suck* Och håret ska vi inte snacka om, platt, slitet och otvättat. Då vi inte har dusch inne i kåken kan jag inte duscha när jag vill, utan får göra det när gubben är hemma och jag hann inte i går kväll. Så jag får gott gå i mitt sliskhår, med urtvättad tröja och med slitna kängor. Men men, det är ju jag det, är det nån som bryr sig så är det deras problem.

Har försökt att sminka mig men har så dålig belysning just nu att man ser inte. Förren man sitter i bilen och ser i backspegeln att det är bruna ränder under ögonen ;-)

Ja jag är sådär galet positiv idag, underbar känsla ;-) hehe, nej men ibland är jag lite trött bara, på mig själv och ja gud vet vad.

----

En om dagen, nu dags för nr8; Ett ögonblick.

Hur man ska tolka denna punkt i listan verkar vara individuellt, har sett olika svar, Jag väljer att prata om ett ögonblick, det just nu!

Jag sitter vid laptopen, med Malou´s “efter tio” på tvn i bakgrunden. Tösen snusar i sittern bredvid mig i sin pyjamas och med gosekaninen i handen. Jag eldar i kaminen och fläkten surrar. Jag har just druckit tranbärsjuice för min urinvägsinfektion och har fortfarande en äcklig syntet-päron.smak i halsen efter att jag  precis börjat med naturdiet-shake. Jag ser ett vräkigt snöoväder utanför fönstret och har ångest över att behöva köra bil i detta vädret, de plogar ju inte ens utanför oss..

1 kommentar:

Carolina sa...

det kommer säkert gå bra på föräldragruppen, barn har en märklig egenskap att förena en massa människor fast man är väldigt olika! :)