onsdag 11 november 2009

Another shopping day

Jepp, idag ska det shoppas igen, kom inte iväg på allt jag skulle göra igår… Var så himla trött så jag orkade inte åka till det stället som låg längst bort.

Jag sitter på ett forum ibland, mest för att läsa inlägg och så, men ibland så skrivs det saker som man blir helt förstummad av. Folk idag verkar ha rätten att beklaga sig över andra människor utan hämningar!

Som serien Ullared! Det beklagas över “kvaliteten” på människorna som är med, att de är “whitetrash”, bonniga och jag vet inte allt. Vafan?? Folk är folk och såklart de tar med lite intressantare människor när det är tv, för vem vill se de riktiga Svenssons? nej det måste ju vara nåt som lockar folk att se, och då tar man med nån som sticker ut lite extra. Jag tycker serien är helskön på det viset, just för att det är så många härliga människor med.

Men i forumet verkar alla bara äckla sig över deras klädval och fula namn. Att de heter “Gittan”, är låginkomsttagare, och sitter på campingen och super sig full medans barnen springer runt. Helt otroligt. Var kommer denna äckliga ställning ifrån? Denna arrogans och översittarkänsla?

Hade de gjort en serie om Stureplan så hade man ju haft åsikter om det, jag hade absolut tyckt de var drygarslen, men jag hade inte sett dem som sämre människor eller sett ner på dem.

OCH jag hade inte startat en tråd om det på ett forum.

1 kommentar:

B-b-b-etty sa...

tycker ullared är ganska underhållande. Lite trashiga är vissa men det skulle vara ganska tråkigt att se medel-svensson handla, alla är inte likadana och tur är väl det.