onsdag 26 november 2008

Dance-band

Ja jag har aldrig gillat dansbandsmusik, men efter att jag träffade min blivande så har han lärt mig att gilla det! Men ingen utav oss gillar ny, modern dansband, utan den roliga på 70talet! Sjuka texter och uniformer, man kan ju bara dö av vissa skivomslag. Det har ju uppmärsammats en hel del kring fenomenet de sista åren + att dansbandskampen nu håller igång intresset.

Jag hittade förresten en bild som jag bara var tvungen att kommentera...


(klicka på bilden för att se hela. Av nån anledning så brukar bloggen kapa bilderna jag sätter in. Kan nån förklara varför??)
Eh..killen som står upp.. har han inte nåt konstigt i byxorna där..? ;-)

--------------------------------------------------------------------

Får väl bli en skön låt med Larz Kristerz , eftersom vi hejar på den i dansbandskampen..



-----------------------------------------------------------------

Jag ska få i mig lite lunch strax, sen bär det av till stan, för jag tänkte åka förbi secondhanden och köpa lite julpynt.. om jag hittar nåt skoj vill säga. Beror på hur mycket folk det är, de är helt galna där, alltid packat.

See ya!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe då kommer du älska denna: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/

vifsla sa...

Hej du!
Jag råkade ramla in på din blogg och vad hittar jag!! Jo Larz-Kristerz, det är min sambo som sjunger "Eva" och vi är himla glada att du röstar!

vifsla sa...

Hej
Big Crow Pete är bäst men tyvärr spelar de inte längre. De hade nog en spelning förra sommaren i Sörsjön som ligger mellan Älvdalen, Sälen och Särna.
När jag körde taxi brukade jag ha deras rosa skiva i bilen och spela "Hooker" så mycket jag orkade. :-) Mer rockabilly till folket!