onsdag 5 november 2008

Christmas?

Snart jul?

Veckorna går fort och det pratas en massa om jul i alla hörn! Jag har knappt hunnit reflektera över att det är höst! Jag är van ifrån där jag kommer att första snön skulle ha kommit nu (vilken den gjort där), och då kunnat planera för julen.. men eftersom det inte kommer nån snö här nere, så väntar man liksom på "startskottet".

Jag älskar jul! Just när man får en sån härlig vit jul, med en meter snö och 15 minus! All god mat, familjen samlas och man får öppna paket! jag kommer nog aldrig bli för gammal för julklappar ;)
Just att man lagar så himla mycket god mat, och verkligen frossar.. det är nog den enda tiden på året som jag äter vad jag vill! Jag struntar i vikten, jag vill äta gott och umgås! Förra julen blev det 3kg+ men det var snabbt bortarbetat när man äter så nyttigt annars.

Letade lite julpynt på nätet när jag hittade en fin sida ; www.countrystyle.se
Hittade lite skojiga grejer som jag skulle vilja ha!







Jag brukar ju inte skriva om inredning, det finns det så himla många bloggar om, så det ger jag mig inte in i, men nu gjorde jag en liten tjyvis endå ;)

Längtar tills vi ska bygga ut, då ska jag få inreda lite! Blir ju en ny matplats, ett helt nytt rum och sen ska det byggas badrum..aaah, jag kommer verkligen att få använda min kreativa sida!

Jag gillar ju så många stilar, det är det som är problemet. I min förra lägenhet hade jag lantstil i köket, lite naturfärger och orientaliskt i vardagsrummet och 50tal i sovrummet... Weird I Know..

Även om vi bor i ett 70talshus så blir det lite lantstil i kök och matrum, men 50talsstilen blir i större delen av huset. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för vad som är snyggast! Jag gillar så mycket, och det visar ju sig i mina intressen också, gillar ju typ alla sorters musik, är intresserad av 300 olika ämnen och..kanske jag är en multipel personlighet också? ;)

-------------------------------------------------------------------

Idag ska jag jobba, eller i natt närmare bestämt. Vill egentligen inte, men man måste ju. Jag gillar inte att jobba inne i stan, dels har man problem att hitta parkering, jag klarar ju inte att gå 4 km till arbetet, så jag måste ju stå i närheten, och sen betala för att stå där. Är så jävla irriterad på det. Betala för att jobba. GRRR.

På fredag blir det iaf möte på nya stället, jag håller verkligen tummarna nu!!

----------------------------------------------------------------------

Nu har jag eldat upp mig, så det får bli en glad låt idag som man mår bra till...
Jag har haft den här förut.. men den är så bra..



---------------------------------------------------------------------


Nu ska jag försöka att hitta på nåt lunchigt att äta!
Det var längesen jag tipsade om nån mat nu, det får jag fundera på till nästa gång!

See ya!


Inga kommentarer: