tisdag 25 november 2008

Crazy

Ja det är vad jag blir! Även förbannad, förtvivlad och rädd!!
Jag såg programmet "500kg-pappan" på tv igår. Jag fattar inte hur det kan gå så illa. Det SKA inte kunna gå att få det så illa!!!

När han säger att han inte kunnat ta sig ur sängen de senaste 4 åren, utan bara stadigt ökat i vikt.. ja me vem matar honom?? Vem är det som ser till att han ökar?? Jo FAMILJEN! Jag fattar inte hur en familj kan vara så korkade och hjärtlösa!! Om man har en familjemedlem som inte kan ta sig ur sängen, då har man ett ypperligt tilfälle att lägga om deras kost!!

Nej då ska det tydligen matas in pizza och hamburgare på löpande band.

Samma med den fetaste tonåringen som vad med. Jag blev så arg på hans mamma så jag höll på att kräkas!! Hon matade honom och såg till att han bara behövde ligga ner och äta! Jag menar va FAN!? Men så är det i USA också, de är ju inte kända för att vara smarta, men jag fattar inte hur de inte kan se vad de pysslar med. När pojken bad om en macka med lite senap, fick han en delad limpa med typ en halv flaska senap på.

Men det värsta var endå när man fick se dotterna till 500kg-mannen. Hon hade sin 5mån bäbis som hon matade med hamburgare och strips. Jag höll på att gå i taket och gick omkring och svor här hemma hela kvällen. Tydligen vill folk döda sina barn där borta.

Men man ser ju tendenserna i Sverige med. Man ser ju folk med små barn på snabbmatsrestaurangerna här med. Vidrigt säger jag bara.
Och folk som inte lagar en enda måltid hemma utan bara åter pizza och kebab hela veckorna. Fy.




----------------------------------------------------------------

Idag ska jag iväg på läkarbesök! Ska kolla mina ögon, som är lite ostadiga i synen. När jag blir trött eller stressad ser jag jättedåligt och jag var ständigt sämre syn på vänster öga, så nu ska det kollas upp. Har väntat 3 mån nu på den här tiden.
Det värsta är att jag måste åka in till Sahlgrenska, och för det måste jag igenom Göteborg..brr. jag hatar stadskörning med alla bilar och stressade människor och avfarter till höger och vänster.

´-----------------------

Zizzi har en tävling igen! Man kan vinna dessa vackra hjärtan;



-------------------------------------------------------------------


Nu ska jag göra mig lite frukost och planera min resa down town!

See Ya!

Inga kommentarer: