måndag 17 november 2008

Books

Ja ibland hittar man böcker bara sådär. Man tittar runt efter nåt man vill ha och så bara hittar man den och man blir intresserad. Undra vad det beror på?
Jag såg ju på Oprah när hon pratade om boken "The secret" för nåt år sen, och nu kom den för mig igen och jag köpte den.

Nu försöker jag att verkligen köra det tänket, vilket jag har gjort bitvis innan, men nu har jag verkligen lyssnat på råden i boken, och det är jätteintressant! Nu är ju jag en sån pass djup person så jag tror på tänket, nån som absolut inte tror på såna här saker har nog svårt att ta till sig den.

-------------

I helgen var det ganska lugnt, vi åkte på tippen med lite skräp, och så fikade vi ho svärisarna, och så åkte vi hem och drack grogg och åt räkor till dansbandskampen ;-)

Igår så kom svärisarna hit och hjälpte till med vedboden, och så fick de lite mat i sig också, fick beröm för min chili con carne, det var skoj!
Sen på kvällen åkte vi och hälsade på ett par kompisar. Fick prata lite om bröllopet också, det var skoj! Har ju inte direkt pratat om det med nån av Thommys kompisar, så det var skoj! De har ju också giftasplaner, så det var skoj att prata lite sånt.

Idag har det varit så kallt ute, lite ruggogt , men solen har lyst så jag tog mig en promened till brevlådan, det var skönt.. inte så långt men skönt ;)

---------------------------

Jag ska baka pepparkakor nästa vecka hade jag tänkt, och jag ska testa att baka dem på bovetemjöl!! Det ska bli jätte spännande, och jag lägger ut receptet på dem efter att jag sett om det fungerar!

Ska även planera lite inför fikat som ska bli här hemma på fredag för mina bröllops-tjej-kompisar =P Ska baka den goda morotskakan, samt även en god chokladkaka med tranbär!! Ska bli väldigt skojigt!

-------------


Lew Williams - Abra Cadabra

--------------------------------------------

Inga kommentarer: