fredag 17 december 2010

To give and To take

Juletider och julklappar är ett stressmoment för många. Kraven på att köpa den bästa, dyraste och fyndigaste julklappen. Och om man får en julklapp man inte gillar så ska man öva in fake-leendet och tacka för den cerisa spargrisen.

Men sen är det såna som mig själv, som bara gillar att ge, att tanken räknas och att det är att få vara med familjen som räknas och skulle man få nåt man inte gillar, ja så var det väl med det, nån har iaf tänkt på en och lagt möda på en present, det är fint nog.

Många barn idag kräver att de ska få dyraste prylarna och blir besvikna om de får mindre. Skandal. Jag ska iaf göra mitt bästa för att få min tussa att uppskatta värdet i en fin gest.

I min familj så lägger vi hellre pengarna på många små roliga presenter ist för några få dyra. det är ju roligt att öppna paket och få se minerna, de stora och de små ;-) Ska bli väldigt intressant och se vad min mamma har hittat på till sitt barnbarn, kan bli spännande ;-)

I år är många av julklapparna associerade med tösen. tex ska mamma få presenter med temat “mormor”, maken med temat “pappa” o.s.v. Mycket skojigt tycker jag och det har blivit lite lättare att hitta klappar, finns ju oändligt mycket i de banorna.

----

Inga kommentarer: