onsdag 15 december 2010

Last things..

Jag glömmer den där listan hela tiden så nu kommer resten;

  • Mina rädslor

  • Min favoritplats

  • Det här saknar jag

  • Mina ambitioner

  • Mitt bästa råd

    1. Allt. Jag kan bli galen ibland, jag är rädd för att göra bort mig, jag är rädd för att folk ska dö och jag är rädd för att det ska bli inbrott. Jag är rädd för alla små knäppningar i huset och jag är rädd för att bli ensam. Det är inte alltid så, men  periodvis så är det typ allt.

    2. Hemma med familjen. Ja faktiskt. Jag är i mest harmoni om jag känner mig trygg. Men det är även hemma hos mamma i jultid, vid en strand en varm sommarkväll eller i chevan efter en landsväg.

    3. Jag saknar vissa människor, att de bor så långt bort när jag så gärna bara skulle vilja sitta ner med lite kaffe och snacka skit, eller när nån mår dåligt så jag skulle få ge dem en kram. Jag saknar att inte bara kunna ta bilen och åka till dem en eftermiddag.

    4. Att bli egen företagare, eller att få skriva den där boken, men det kommer, frågan är bara när ;-) Jag hade tänkt att få jobba med det jag vill och få känna mig tillfreds med en god uppgift.

    5. Ta vara på livet. Lägg hellre pengarna på bra mat ist för på prylar. Det är viktigare att vara frisk och sund än att ha en stor TV, ny bil eller senaste kökstrenden. Och stressa inte. andas och ta vara på alla små ögonblick då du har chansen att må gott. Insup stunden och känn lyckohormoner fylla kroppen och tacka livet.

  • Inga kommentarer: