onsdag 1 december 2010

Dreams

En om dagen; Mina drömmar

Drömmar behöver ju inte vara realistiska, men de får oss att kämpa vidare, att komma framåt, att få önska oss en tillvaro som man kanske innerst inne vet inte kommer att bli sann. Eller bara ett svårt mål som KAN bli sant, bara vi kämpar lite.

Eller så kan drömmar bara vara sånt som får oss att glömma verkligheten. Att liksom bara fly undan för en stund.

Mina drömmar, ja den största av dem alla är ju att jag vore frisk. Ett drömscenario vore att jag kom på varför jag blivit sjuk och kan fixa det och blir frisk!

En annan dröm är att bli miljonär, vinna 123milj kr (nån mystisk summa jag har fått för mig) och kunna ge mina nära och kära det de behöver. Och mig själv såklart ;-)

Sen drömmer jag om att få ett jobb jag vill ha sen när jag är klar med min mammaledigheter. kanske t.o.m få starta eget.

Jag drömmer om att få gå en fotoutbildning och bli fotograf.

Inga kommentarer: