måndag 6 december 2010

Knowledge

Ibland funderar jag hur folk är funtade, eller hur de tänker. Om det är nåt man inte vet så tar man väl reda på det? och lyssnar på det man då fått lära sig?

Jag stöter ofta på ett fenomen nu när  man surfar på familjesidor och forum, att det finns förstagångsmammor som ställer de konstigaste frågor, och när de får ett svar så fattar de inte utan frågar igen och igen och frågar om de ENDÅ kan göra så som alla säger att de inte ska göra.

Sen verkar det inte som att de mammorna läser nån som helst information om deras lilla knyte. De har ingen aning om nåt varken om anatomi eller hur man ens ska mata dem. Jag är en sån som läser allt jag kommer över, sorterar och analyserar och kommer fram till det mest logiska. Tydligen är jag en utdöende art.

------------

Idag har vi vart på föräldragrupp, tagit blodprover och fikat bulle, gött gött ;-)

Jag funderade på att lägga ut en video här, men då måste man ju lägga den på youtube först och det har jag inte lust med så jag struntar i det.

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men kan inte du ladda upp videoklipp direkt från datorn? Det kan ju jag göra och jag har ju också Blogger. Har gjort det 1 gång i alla fall och det lyckades ... utan att jag först behövde lägga upp den på Youtube.

Anonym sa...

Fast för mig är det så att man kan ladda upp en video där man skriver ett nytt inlägg ... i menyraden ovanför där man skriver texten. Bredvid rutan för "Infoga bild", så finns det "Infoga en video". Trycker man där, så kan man välja mellan tre saker ... "Överför", "Från YouTube" och "Mina YouTube-videoklipp". Om man har markerat på Överför, så kan man där bläddra i sina egna kataloger och ladda upp från sin dator. Så ser det ut hos mig, i alla fall.

Anonym sa...

Vad konstigt.