fredag 22 maj 2009

So it happened again..

 

Gårdagen spenderades en del ute hos svärisarna och en del hos vänner och det gick i en hel del kaffe, vilket visade sig när man skulle sova, både jag och T sov dåligt, vaknade och vred sig.

Hade en sån flaschback igen på mitt gamla liv, och är så glad över det underbara som händer mig nu! Det finns vänner som säger att de vill träffas, men gör allt för att undvika det, och nu inte ens kunnat gratta för giftemålet.. tråkigt! Varför är vissa så missunsamma och avundsjuka (eller vad det nu kan vara..)

Man ska vara glad och se till det roliga som händer, även för andra! Jag hörde ett jättebra ordspråk förut;

“Att vara bitter är som att själv dricka giftet och tro att fienden ska dö”. Haha och det är ju så rätt!! Det är bara en själv som mår dåligt, den man är bitter på mår ju lika gött endå ;-)

----------------

Vad händer mer i dag då..jaa.. får nog elda lite, för det kyler lite nu när det är mulet. Solen tittar väl ut ibland, men det är ganska kyligt! Annars blir det lugnt, blir väl lite god mat ikväll, har just lagt in revbensklubbor i marinad som ska ligga till kvällen!

Ska se reprisen på Pistvakt som startar ikväll, haha, diggar den serien. Få se om den är lika bra nu som då!

Det doftar ljuvligt här hemma av alla blommor vi fått! Tänkte ta in lite syrén, men då får man nog huvudvärk av allt!

Nej, nu lämnar jag detta med en god bit, och ska städa lite här hemma! So long!

Inga kommentarer: