torsdag 2 april 2009

The wedding

Ja snart är det dags, och jag blir mer och mer nervös! Har massa kvar att göra och jag hoppas att allt blir fixat som det ska och allt flyter på. Jag hoppas på strålande sol och varmt och skönt!

Jag är ju inte sådär jättebekväm med att vara i centrum, men denna dag så får man väl stå ut ;-) Hoppas också att alla får en kul dag, och att festen blir rolig! Jag är faktiskt mer bekymrad över hur andra ska uppleva dagen än jag. Som vanligt! Jag är hopplös, vill gärna att andra ska ha det bättre före mig. Men jag får läxa upp mig själv ibland och tänka på att det är våran dag och att det är vi som ska bli gifta och bli nöjda...

---------------------------------------------

Igår var jag iväg och handlade, sen blev det städning och så solade jag lite =p Hade 14 grader och 30 i solen =p det var skööönt! Sen lagade jag kycklinggryta till vännerna som kom på besök, de skulle kolla på våran bil som ska säljas, och de var intreserade. Kanske var det min goda mat som charmade? haha ;)

Så här kommer receptet på min kycklinggryta, som är en lite fuskvariant, då det förekommer socker, och det har jag ALDRIG i maten annars, men ibland när man bjuder på mat får man gå ifrån linjerna ibland..

4port

3stora kycklingfiléer
ca 200g Vitkål
1/2 Purjolök
4 rivna morötter
1 röd lök
2 pressade vitlöksklyftor

Marinad
1dl olja
1msk mango chutney
chilipulver
pepparmix
curry


2dl vatten
3dl matlagningsgrädde
salt

Skär kycklingen i bitar och lägg i marinaden och låt dem ligga i den nån timme.
Stek upp löksorterna och ha sedan i kycklingen, marinad och allt.
Ha sedan i morötterna och vitkål. Späd på med vattnet och låt koka tills det blir mjukt, ca 15 min.
Häll sedan på grädden, och låt koka 10 min till. Salta mer om det behövs..

Jag serverade det med ris igår, men jag äter inte det så jag åt mer av salladen som innehöll isbergsallad, avocado, purjolök och adzukibönor.

--------------------------------------------

See Ya!


2 kommentarer:

Kenny sa...

Det hoppas jag inte. Jag tycker inte att jobbet är så påfrestande. Det är bara mkt att komma ihåg. Har ju haft det mkt mkt värre på andra jobb. Så jag hoppas det är ngt annat.

Zizzi sa...

Låter jättegott! Kanske nåt jag ska försöka mig på till helgen...
Kram cissi