torsdag 26 mars 2009

Lunch

Japp idag blir det lunch ute med "jobbet" =P De bjuder oss, och det ska bli så trevligt! Praktiken är ju snart slut, det kommer att kännas vemodigt! De är så underbara där, och jobbet har passat mig som handen i handsken.. Men de har inte råd att anställa och jag får inte ha praktik längre...
Men har jag tur får jag komma till ett annat ställe som just nu kollas upp, där jag kanske kan få en chans till anställning.. får se!

-----------------

Jag far ju runt på en massa forum på nätet och det finns en grej jag blir orolig för, och det är just folks matvanor! Många vet inte ens hur man gör våfflor! Utan de köper bara färdig mix! Jösses. Våfflor är ju bland det enklaste att göra.

Men det är ju bara våfflor, man ser ju att folks kunskaper minskar mer och mer, allt ska vara så enkelt och snabbt, inte nyttigt för fem öre. Men för att orka och hålla sig frisk, ja då får man faktiskt tänka efter lite! Sen har folk fått för sig att nyttigt är lika med äckligt och tar lång tid att göra, men ist för att vänta 20 min på att pommes fritesen ska bli klar i ugnen kan man göra en gryta, hacka grönsaker, eller koka quinoa.

Attityden man hör är; "jag är värd att", "jag ska unna mig", "jag har rätt att leva gott". Men är man värd att äta mat som gör en sjuk och fet? Ska man unna sig nåt som gör en trött och seg? Lever man gott när man är överviktig och får hjärt/kärlsjukdomar?

Fram för matlagning och glädjen i att göra mat från grunden! Bort med alla äckliga tillsatser och bojkotta snabbmaten!

---------------------------------------------



-----------------------


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med jobb lunch:)Sant, blir mer & mer färdig mix för allt ju! Vadå hålla andan förresten, hehe, syns det så väl att byxorna kniper??:)

Cel'Dara sa...

Hej hej!
Tack vare din blogg så hittade jag bandet Mystery Gang häromdan. Tackar för det, jag gillar't! :-)
Jag tänkte be dig om tips var man kan hitta fina bakgrunder till bloggen. Jag börjar bli lite less på den jag har nämligen.
Tycker att din och Sandy's är så fina! Ni verkar ha hittat ett ställe med schysst stil, så har du lust att skvallra om vart det kan vara kanske? ;-)

Cel'Dara sa...

Tack för hjälpen!
Fast du hade redan norpat åt dig den allra finaste designen såklart! ;-)