onsdag 25 mars 2009

Day of the waffle...

.... låter som en skräckfilmstitel,haha.

Idag blir det inga våfflor, dels tål jag inte vetemjöl, och dels äger jag inget våffeljärn =P Så det kommer att bli bovetepannkakor ist!

-----------------------

En lite hektisk dag på praktiken idag, då kattsnuva härjar i ena katthuset. Troligen har nån av gästerna haft det, och det sprids ju så fort när de bor så tätt. Som tur är så får ju inte vaccinerade katter det så allvarligt, så det ska nog gå över snart. Så det var en katt som blev isolerad i det lilla katthuset och alla helt friska i ett annat. Så det ska nog lugna sig nu.

--------------------------------------------------

Annars en lugn dag idag, solen tittar fram och det är jätteskönt i solen, men väldigt kall vind, så man sitter inte gärna ute endå.

---------------------------

Igår blev det god lax med broccolitäcke =P

4st portionsbitar lax
kokt broccoli
50g färskost
citronpeppar
persillade
örtsalt


Mosa eller mixa broccoli och blanda med färskost och kryddor. Lägg över laxen
och in i ugnen i 200grader i 15 min.

Jag serverade det med helt bovete, som kokat med chili och salt.

-----------------------------------------

So long!





2 kommentarer:

Sandy sa...

Snygg bakgrund! =) Jag gick in på den sidan där du hittat den och där fanns ju en del fina..jag har varit lite härmapa och ändrat utseende jag med! Fy på mej =)

Sandy sa...

Ja, den är fin. Men egentligen lite för puttinuttig för mig, med den lilla rosetten =P men men, prickigt är ju alltid prickigt!