onsdag 23 juli 2008

Wonderful!

Soooleeen!!!

Strålande sol idag, och det är varmt och skönt, äntligen säger jag bara!
Var och träffade personerna i går på nya stället, de gillade mig skarpt och jag ska hoppa in och jobba idag =P Tänka sig vad olika det är..

Måste försöka klippa mig innan nästa vecka, vill ju se lite respektbel ut när man ska på bröllop.. måste korta av luggen, den är oförskämt lång nu, och håret..jösses, ser ut som en svinto på topparna.. Jag borde inte tala högt om hur ofta jag går till frissan, jag kan säga såhär.. det är inte en gång i månaden precis..

-----------------------------------------------------------------------------

Eating

Ja jag tänkte tipsa om nåt gott med fläskfilé idag!

Ingred;
En fläskfilé, ca 600gr
ca 150g färskost
1/2 tsk sambal oelek
1 vitlöksklyfta (pressad)

Stek fläskfilén runt om, i några minuter. Skär sedan ett snitt längs med filén, eller flera snitt på tvären.
Blanda det andra till en smet som du fyller skåran/skårorna med.
Sätt in i ugnen på ca 225gr i ca 20-30 min beroede på stektid och tjocklek på filén.

Tillbehör kan bara tex rotfrukt (palsternacka, kålrot, morot) i ugnen, bara en stor god sallad, eller kanske lite Quinoa.


Ett tips jag vill ge, som jag har märkt, är att fett faktiskt inte är så farligt! Om man skippar riset, pastan, potatisen, så har du "råd" med en fet sås tex.
Jag saknar inte alls ris å pasta, och potatis äter jag nån gång i veckan, oftast på helgen om man vill äta nån god stek eller så, då är det gott med lite kokt potatis tycker jag.
Men man kan ju äta desto mer bönor och frön, när man skippar pastan och riset, så att man endå får i sig näring.

------------------------------------------------------------------------------

Music


Lite skönt gung..

-------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: