måndag 21 juli 2008

Here it comes

Music

Jag har hört lite av Eva Eastwoods nyaste material, och jäklar, det är ju bra!! jag trodde hon skulle göra släpig country men detta är ju nåt helt annat, visserligen country, men mera blues, och hel del känsla! Jag gillar verkligen det jag hör!!



-------------------------------------------------------------------------------------
Clothing

Jag har lite kläder jag tänker sälja, kanske lägger upp nån bild på det senare, vill nån ha det, lägg en kommentar så fixar vi det ;)

-------------------------------------------------------------------------------------

Eating

Ja jag skulle ju tipsa om mat, och det jag kan börja med att säga är ju att mitt sätt att äta är inte vetenskapligt exakt, finns inget som säger att det är exakt hälsosamt, eller på nåt vis det enda rätta, vill bara börja att säga det. Det är på detta viset jag gått ner, och kanske nån annan kan tänka sig det. Grunden är ju GI, men jag har inte följt alla de reglerna.

Som första regel är att inte äta färdigproducerad mat, och i början var det svårt, för alltid är det nåt man köper "färdigt". Viktigt är att äta färsk mat och inte processerad mat, som tex korv.
Jag har helt uteslutit mjöl i min kost, dels p.g.a att jag märkte att jag är överkänslig, och dels för att vitt vetemjöl är nästan värre än socker, när det gäller att hålla vikten.

Jag hade testat allt, jag testade viktväktarna men gick bara ner 2hg på 6 mån, men det kom jag på var p.g.a att man fick äta mjölsaker och redningar, vilket är så himla ohälsosamt!

Så mitt första tips är en frukost!

1 kopp örtte
1 kokt ägg
1 tallrik naturell youghurt med Risenta muslimix (lösvikt)
1 smörgås, Schulstad Det Goda Osötat solros rågbröd, med färskost.

-------------------------------------------------------------------------------------

Sådär! Nu hoppas jag att detta fungerar och att NÅN finner det intressant ;)

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

vad trevligt med lite hälsosamma mattips!
jag behöver verkligen tips för tillfället, har liksom idétorka på måltidsfronten...och att gå ner några kilon skulle inte skada :)