måndag 28 juli 2008

Heatwave!

Ja värmen fortsätter...

Jag sitter just nu och svettas som en liten gris över öppen eld... jösses vilken värme..
Igår så var vi till Alingsås och Brobacka Kaffestuga! Jättemysigt var det och god mat! Lite dyrt kanske, men man är ju inte där varje dag!

På kvällen blev det lite grillning, och så blev det en god öl ;)
Apropå det med grillningen - gör egen marinad om ni vill tänka på sockret! Det är massa konstigheter i de färdiga! Jag brukar ha grillkrydda, vitlök, soya och så lite honung, Lite chilipulver också ibland.
Såsen igår blev en ädelostsås. En Kvibille gräddädel å så 5 dl matlagningsgrädde, lite örtsalt och peppar. Klart! superlätt.


---------------------------------------------------------------------------------

Idag försöker jag mest stå ut i värmen, och så klart ladda inför helgen!! Ska bli så skoj att gå på bröllop, har bara varit på ett enda i mitt iv, så det ska bli skoj! Ska studera lite också inför mitt eget=P
Vi åker redan på torsdag upp till min mor, och sen på lördag blir det Söderhamn och det underbara bröllopet!

Det blir nog inget inlägg förren tidigast tisdag skulle jag tro, men jag hinner nog med nåt innan helgen.

Nästa helg blir det High Chapparal! Vi drar med oss husvagnen och stannar ett par nätter, det ska bli trevligt.

---------------------------------------------------------------------------------

Apropå Heatwave - här kommer en underbar låt som jag bara ryyser till! Martha Reeves & Vandellas;



---------------------------------------------------------------------------------

Vi ska ju bygga ut huset om nåt år, och jag längtar så! Få en riktig matplats, och så få mer utrymme i vardagsrummet, så man kan få in alla 50's prylar man samlat ihop sig. Just nu ligger alla prylar i kartonger och staplade i ett litet rum 2 mil bort.

Längtar efter mina bokhyllor...

Nä nu kanske jag måste ta och sola lite..om jag orkar...

So long!



Inga kommentarer: