onsdag 21 oktober 2009

Ray Collins..

Ett av mina favoritband är Ray Collins Hot Club. De är så grymt *censur* bra! Såg dem första gången på Bergs festplats, på Old style weekend, 2001 tror jag. Hörde dem först när de soundcheckade på dagen, och jag bara stannade upp och tänkte; “vad är detta!?” När de sen spelade blev jag kär! I hela konceptet, stilen och musiken. När de äntligen spelade i Sverige igen, på  ett ställe som inte var i Lund /(tydligen de enda som bokar dem.) så var det på a-bombers fest igen men då var vi upptagna på annat håll, på ett bröllop. Hoppas vid min gud att nån bokar dem igen snart, och nånstans i mitten av Sverige så att fler kan se dem..

2 kommentarer:

Annie S sa...

Love it! :) Var kan man hitta nån platta med dem tro?

Annie S sa...

Tack för tipset! Hittade också några gratis låtar på deras hemsida. :)