torsdag 1 oktober 2009

The Fish Goes Nuts!

Testade ett nytt fiskrecept i veckan, som jag måste tipsa om. Som vanligt när jag hittar ett färdigt recept, så ändrar jag lite,hehe. Kan bara inte låta det vara....

3 filèer hajmal
50g smör
1 pressad vitlöksklyfta
1 dl hackade cashewnötter, naturella
1/2 dl sönderhackade havregryn(körda med nötterna)
1 tsk sambal oelek
Salt
Pressad citron


Smält smöret och häll sedan i hacket av havregryn och nötter, Pressa i vitlöken, ha i sambalen, pressa över lite citronsaft och lite salt. Bred röran över den tinade fisken och in i ugnen i 225 grader i 20 min! Man kan lägga i körsbärstomater, broccoli eller nåt annat gott brevid/runt om man vill..
Serveras med ris, mathavre, eller nåt annat av tycke..

Mums!!


3 kommentarer:

messan sa...

Jag vet inte så mycket mer om dom. Min läkare sa att en del som väljer att inte ta bromsar utan kör mer på alternativ behandling tar dom.
Jag ska ta reda på mer.
Jag tror inte man erbjuds utan får fråga själv.
Fisksoppa....gott!!
Kramar

Jenny sa...

Låter riktigt gött:) Jag är ledig idag, tittar på nya recept på internet, vill laga nå nytt, alltid skoj!

Angelica sa...

Som mig då, jag har nog aldrig följt ett recept till punkt och pricka :) Det lät gott förresten, kanske man ska testa :)