onsdag 6 augusti 2008

Wedding

Bröllopsyra!

I helgen var vi på bröllop, och det var väldigt trevligt!! Så underbart att se vänner som man vet verkligen älskar varandra, gifta sig och lova evig kärlek. Man blev lite rörd i kyrkan, och det beror mycket på att jag tänkte mycket på våran dag, och hur det kommer att kännas!

Hennes klänning var underbart vacker, uppsydd efter ett 50tals mönster i vitt och med röda sömmar. Håret var i en Dita von Teese inspirerad uppsättning, vackert som synden ;)

Jag knäppte över 300 bilder(!), och glömde såklart kamerakabeln hos mor, så den ligger 50 mil bort, men jag får den nästa vecka, så jag kanske lägger ut en bild när jag har möjlighet!

Vi var även hos mamma ett par dagar och fick träffa moster och hennes karl, det var trevligt, för det var ett tag sen. De skålade lite bubbel med oss och firade vår förlovning, det var mycket rart!

-------------------------------------------------------------------------

Clothing

Jag gjorde ett fynd på Lindex i helgen också! En prickig söt skjorta för 74:50 =P
Sen trodde jag att jag gjorde tt fynd på tradera, en kjol jag trodde var grå, men som visade sig vara beige, och för liten, så det får jag sälja vidare igen...

-------------------------------------------------------------------------------

Music

I helgen så hade de ju liveband, John Lindberg Trio, der var bra, men jag har ju sett dem så många gånger att jag knappt kan räkna till det, då de kommer från mina hemtrakter, men de gör det bra, ett bra partyband helt enkelt! Gör lite nyare låtar i rockabillytappning, det är skoj.
Ett litet smakprov;



----------------------------------------------------------------------------

Eating

Ja vad kan jag tipsa om idag då..hm jo jag kan ju tipsa om nåt gott man kan göra som inte är så himla onyttigt..

Skala äpplen och kärna ur. Fyll hålet med hackade nötter blandat med honung.
Låt stå i ca 20 min i ugnen i ca 175 grader.

--------------------------------------------------------------------------------

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Nu början man nästan komma tillbaka och vara människa igen. Herre Gud va trötta vi har varit, men nu känns det nästan lite tomt... Vad ska vi hitta på nu?? :) Vi har sovit och sovit iallafall... Det var jobbigt men jättekul att gifta sej. Ha det bra. // Katti

Zizzi sa...

Visst är bröllop fint! Jag har tyvärr bara varit på ett som gäst och på mitt eget, självklart! Men det är så vackert!