tisdag 26 augusti 2008

The ideal woman?

Vart är vi på väg?

När jag ser alla äckliga smala catwalkmodeller, undrar jag, vart ska detta sluta? Vi har på ena sidan en ren skräpmatshets, vi ser den feta maten var vi än vänder oss, vi har knappt några alternativ i denna stressade värld, MEN idealet säger nåt helt annat? Tittar man runt ser man antingen de sjukligt smala människorna som går efter dagens helt galna ideal, eller så har de fastnat i mathetsen och är sjukligt feta. Den "normala" koppen är ju på väg bort!

Jag menar är detta normalt?



Och åt andra hållet;



Vi i sverige är ju rätt duktiga på att äta hälsosamt, och tänka på vad vi äter, men man ser att det börjar att likna USA, mer och mer.

Jag kan bli galen på allt skit vi stoppar i oss! Jag studerar innehållsförteckningar, och blir bra skrämd ibland! Vi blir lurade att äta socker och konserveringsmedel och glutamat i allt! Läskigt!

Såg nu att cocacola lanserar nya smaker, och det låter som att de skulle vara nyttiga! Bara för att det är extra vitaminer så är det väl inte nyttigt?? Kraftiga sötningsmedel och koffein..ja mums...

Vi måste börja syna vad vi stoppar i oss innan det är för sent!

-----------------------------------------------------------------------------

Nåt annat..

Ska jobba ikväll och imorgon, det är ju bra, men jag är så trött, har ingen lust, men men, pengarna måste ju komma in....

I helgen så kommer en kompis och hennes karl hit, de ska ha lite semester och ska sova här i helgen, ska bli skoj att ses, blir ju inte så ofta...

----------------------

Music

Måste spela nåt extra bra idag då jag hetsade upp mig lite =P
Tror jag har lagt upp den förut nån gång, men den är så vansinnigt bra denna låten, så det tåls att upprepas ;)



---------------------------------------------

Eating

Ja igår gjorde jag en god kyckling gratäng =P Jag hade kyckligfile i bitar i botten på en form, hade över matlagningsgrädde, riven palsternacka, kryddade med lite curry, örtslt, chili och peppar. Lite ost uppepå.
Hade nåt som heter kornris till! Tydligen nåt nytt! Såg lite knepigt ut, mer som gröt, men var gott!

--------------------------------------------

Nu säger jag det IGEN!! Jag vill ha lite kommentarer så jag vet vilka som läser min blogg!! Är ju nyfiken!!!
Nä nu måste jag vila lite om jag ska jobba ikväll! So long!!




2 kommentarer:

Asplövspuls sa...

tack för din kommentar!

och JA, jag håller verkligen med; det är hemskt med hur sunda vanor verkar vara sällsynta idag. folk äter dåligt, tränar inte, eller äter för nyttigt och tränar för mycket. inget mellanting, ingen livslust. min mamma har en granne som har blivit så överviktig på senare år att han fått amputera bort sin ena fot (slutade röra på sig=dålig blodcirkulation=foten blev dålig och gick inte att räddas), och han kallar sig livsnjutare för att han äter "god" mat. jovisst..verkligen livsnjutande att vara handikappad för resten av livet! bra skrivet!

Lady Thirty sa...

jag läser :)
kram på dig