onsdag 20 augusti 2008

Stormy weather

Uscha vilket väder

Skumt väder det har varit de senaste dagarna! Ibland är det sol och stilla, sen plötsligt vänder det om och blåser tag och så kommer en störtskur och lite åska.
Och sen tillbaka till sol.

Idag vaknade jag av hällregn, men just nu är det lugnt. Inte ens katterna gillar att vara ute, de vill inte ens ligga på verandan. Jag förstår dem.

-------------------------------------------------------------------------------

I veckan bli det bara lugnt tror jag, i måndags så jobbade jag lite, och det gick bra. Men jag hoppas så innerligt på ett jobb som jag sökt, eller om jag kan få chansen till ett liknande jobb...*håller tummarna*

Vill så gärna ha ett jobb jag tycker är skoj, som jag kan tänka mig att göra 100%.

------------------------------------------------------------------------------

Music

Jag är ju en kvinna av varierande musiksmak ;) Jag kan lyssna på allt från Kent (jo faktiskt), till Mustasch, och sen vidare till Joe Clay, haha. men rockabillyn och bluesen ligger såklart närmast till hjärtat och det som står till 99% i min skivback, men tycker endå det är skoj att utforska resten av musikdjungeln.

Ett par bra låtar;


Deep Purple (David Coverdale), Soldier of Fortune


Louise Hoffsten (live) - Never gonna be your lady

Louse är min förebild, dels p.g.a sjukdomaen, men vilken kämparvilja! Verkar vara en underbar människa, och hon är en fantastisk musiker!


Sen nåt kanske med mer fart i!



--------------------------------------------------------------------------------

I helgen blir det kräftkalas igen =P Men det blir lugnt, vet inte hur vi ska göra med Uddevalla, om vi ska dit och cruisa eller inte, beror såklart på vädret också, blir det toppen så blir det nog en dagstur annars blir vi nog bara på kalas. Det var ju inga speciella band där uppe heller så, nja, vi får se.

Nästa vecka kommer en väninna och hennes karl hit och ska stanna ett par dagar! det ska bli skoj!

-------------------------------------------------------------------------------
Clothing

Ja jag letar en snygg kofta att ha över klänningar och sånt i höst, men hittar ingen..hittade en ursöt modell på HM, men den var lila, så nej tack.

Har inte varit på nå loppisar i sommar! Helt galet, brukar ju vara på dem var och varannan dag annars, men nu har jag inte sett nån direkt. kanske finns fler små loppisar och småfyndställen norrut? Här nere är det mest stora ställen.

Sen skulle ett par snygga jeans sitta bra, Sivletto har iofs ett par snygga jag skulle vilja ha;



Ja eller dessa



Behöver verkligen ett par!

--------------------------------------------------------------------------

Eating

Ja det var ett tag sen jag tipsade om nåt att äta! Men i helgen gjorde jag nåt gott, som jag inte direkt kan ge recept på men ingredienserna!

Lägg vit fisk i botten på en ugnsform,lägg en hel del kokt blomkål på , och gör sen en smet på grädde, fetaost, pepparrot och örtsalt och peppar. Skitgott blev det!

Hade det i ugnen tills det blev fin färg, ca 30 min. Tror jag hade 225 grader.

Det är det roliga med mig, jag experimenterar hela tiden, och mycket sällan gör jag samma mat 2 ggr ;) Och jag är dålig på att skriva upp det jag gör, så många underbara rätter faller i glömska..

-----------------------------------------------------------------------------------

Nej nu ska jag äta lite frukost, och sen hoppa på träningscykeln! Ha det!

1 kommentar:

Zizzi sa...

Gina Tricot och Topshop har många fina koftor!
Vilken fin bakgrund du har gjort på bloggen! Hur har du gjort den? (Du hjälpte mig för ett tag sedan med you tube-klipp, då du var så bra på att förklara tänkte jag att du kanske kan förklara hur man byter bakgrund också?)
Kram cissi