onsdag 27 augusti 2008

Why Marry?


Ja varför ska man?

Läste en sida i GP igår, och jösses. En tjej som såg ner på alla kvinnor som vill gifta sig. Och att äktenskapet bara var till för att männen skulle ha makt över oss. Snacka om förlegat. Om man tror att dagens kvinnor bara gifter sig för att bli försörjda och bli dominerade av sina män, ja då har man nog inte pratat med en kvinna yngre än 80 år.

Jag gifter mig så att det finns en trygghet för våra framtida barn, allt när det gäller arv och relationer. Det sjuka som fortfarande finns i vårt samhälle är ju att om man inte är gift, får man genomgå en massa pinsamma frågor från barnmorskor och sköterskor om det VERKLIGEN är han som är pappan och om han VERKLIGEN vet vad han gett sig in på . Nåt i den stilen. Är man gift, bryr de sig knappt om mannen. Han bara finns där. Allt är självklart av nån anledning.

Min pappa, han fick genomgå en massa trassel efter att hans tjej gick bort. Han fick bevisa att han var far till barnen, han hade inte längre nån lägenhet, för den hade barnen ärvt.. Så han fick nästan "hyra" den av sin son. Nä sånt vill jag slippa, och gifter mig!

Sen, naturligtvis är det ju den stora kärleken =P Jag älskar den här mannen så underbart mycket och kan inte tänka mig ett liv utan honom! Jag vill visa för alla att det är honom jag vill leva med, och lova honom inför alla, att det är mitt motiv.

Jag skulle aldrig gifta mig för att bli en hemmafru eller liknande, det är ju en förlegad syn. Så såg man det på 50talet, att kvinnan kunde jobba och studera tills hon hade funnit en man, då skulle hon gifta sig och bli en hemmafru, som skötte barn och hem. Men så fungerar det ju inte längre... Inget förändras efter vigseln, vi går tillbaka till våra jobb, maken fortsätter vika torsdagstvätten och hämta barnen på dagis och kvinnan fortsätter att laga middagen som hon kanske gjort de senaste 4 åren....

Nä jag hyllar kärleken och alla som vill gifta sig för den sakens skull - GO AHEAD!


---------------------------------------------------------------------------------

Idag är det jobb igen, tröttsamt. fast igår var det väldigt lugnt, men trafiken DIT är ju det jag inte gillar. Trängsel och filbyten..fyyy...

Imorgon kommer de och det blir väl en hel del panikstädning, orkar inte det nu när jag ska jobba.

Det är nåt jag hatar med min sjukdom, att jag aldrig orkar göra en massa saker samma dag. Bara en sak i taget.. Just nu är jag inne i en tröttisperiod, och orkar verkligen inte annat än slappa.. på sin höjd att jag nu åker till jobbet 5 tim på kvällen, men sen sover jag som en stock. Så får det bli städning imorgon, men då är jag väl helt slut när de kommer på kvällen..jaja må så vara.

--------------------------------------------------------

Nu ska jag vila lite inna det blir lunch =P
SO LONG!

Inga kommentarer: