måndag 28 februari 2011

Brands..

När jag endå är inne på kläder, så vill jag lägga in min åsikt igen ;-)

Detta med märkeskläder för barn. Blä säger jag bara. Varför ska man klä upp sina barn i dyra kläder som de endå bara kan ha i ett par månader? Tycker jag ser så många blogga med mammor som har typ “dagens outfit” med dyra märkeskläder och annat trams.

Jag tycker detta med märkeskläder är det töntigaste som finns, även för vuxna. Det är sällan de håller bättre, ,snarare sämre och de sys på samma dåliga förhållanden i samma fattiga länder som nåt annat billigt märke. Kollar man på tex polarn o pyrets kläder är ju de sydda i samma u-länder som nåt annat. Så nej. Jag köper det som är snyggt, bekvämt och praktiskt, oavsätt om det kostar 10kr eller lite mer.

Visst är det nåt man tycker är assnyggt så ja visst, då kan man väl satsa lite extra slantar och köpa det då, men att alltid göra det och tycka att det är mer värt än nåt annat..

Samma kan jag tycka att det gäller “rockabillykläder”. I vissa kretsar verkar det vara lite mode-hets kring kläderna och att de som inte har rätt märke inte är “rätt”. Ja men då är man ju inne på nån stureplansmentalitet och då hör de väl hemma där ist, inte på nån rockabillyspelning med motorvarv i bakgrunden.

Som ett bra exempel är ju converseskor till bebisar och småbarn. Varför ska man köpa dem för 400kr när det finns kopior för 59kr? De hinner ju knappast slita ut dem och de ser ju likadana ut för sjutton. *suck* Mitt senaste köp;

59kr. Taget.

IMG_1740

1 kommentar:

Hanna sa...

Det blev inge hotell för vi skulle fått bo på camping pga att det var överbokat. Så vi tyckte inte att det lockade att köra så långt för att ligga på camping, kanske dela stuga med nån annan....
kramis