onsdag 23 februari 2011

Visitors

Nyss gick tösens farmor & farfar hem :-) De har varit här och druckit lite kaffe och umgåtts med tjejen. Hon var på strålande humör idag och hon busade så mycket att i det sista så höll hon på att slå pannan i matstolen ;-) Så nu sussar hon gott.

Jag glömde att berätta om tågresan med henne, från min mamma. Jag ringde och bokade biljett för att se till så jag fick en plats så att det blev bra med vagnen. Så när jag bokade sa jag att jag hade en  bebis och vagn och den smått otrevlige telefonisten sa att det fanns platser att ställa vagn på. Bra tänkte jag,

När jag skulle kliva på tåget ser jag först att det inte alls finns nånstans att ställa vagnen på. Jo i en vagn 3nr bort. Så min mamma fick stressa med att klämma in och fällaihop vagnen i gången med några andra stressade mammor som  heller inte fick plats, med en skrikande och svärande kvinnlig konduktör som vrålade att de minsann fick pressa ihop sig. Sen såg jag att jag hade plats på ÖVERVÅNINGEN. Tack för den. När jag skulle visa smsbiljetten frågade jag vart toaletten var och den var i nästa vagn. Skötbord då frågade jag, jaja, den var i en vagn 3nr bort den.

JÄVLA SJ. En jävla känga ska de ha. Otrevlig personal på telefon, i tåget och inte en enda anpassning för en som har barn. Det var inte skoj att springa i trappor hela tiden för att gå på toaletten, och jag var så less att jag bytte fan blöja på sätet. Man har ju inte lust att åka fler gånger om man säger så, iaf inte själv.

------

Dag 2 på listan; En person jag vill träffa just nu;

Min vän Johanna. Hon mår dåligt just nu och jag skulle vilja åka till henne och laga en god middag, bjuda på smarrig efterrätt och sen sitta och prata med henne hela kvällen lång och ge henne en kram. Sen skulle jag bistå med näsdukar om det skulle behövas ;-)

Blir galen på att ha henne så långt bort.

1 kommentar:

Hanna sa...

Aww du är väl för go du :)
Hade hemskt gärna velat det oxå. Är så länge sen vi sågs, kanske måste göra de i sommar :)
Kram