måndag 7 februari 2011

Tysabri

Tänkte jag skulle uppdatera om hur det går med behandlingen. Fick ju nya dosen förra veckan och värdena var bra och allt det där. Jag är mycket klarare i skallen och lättare i benen. Men jag har nog även fått tillbaka lite känsel i fötterna och i händerna!

Får dock knepig huvudvärk ibland och fortfarande konstiga rysningar ut i armar och ben, men jag tror att jag ev har lite problem med ryggen också, måste verkligen få kollat upp den.  Jag tror det inte bara är sjukdomen som spökar med alla symptom, tror att det sitter nåt i ryggen också.

Men annars mår jag jättebra. Lite svårt att mäta hur pigg man blivit och så där när man är småbarnsförälder ;-) Dålig sömn gör ju en både trött och att kroppen jobbar sig lite. Så jag känner ju av gamla skov lite extra ibland.

Dock har jag problem med musklerna just nu, de är hårda och ömmar, ungefär som träningsvärk. Det har jag haft i perioder och just nu är det lite drygt. Får väldiga kramper på nätterna så det är jobbigt att vända och vrida sig bra.

Så nu har jag gnällt färdigt ;-)

Men jag är så tacksam att jag fått denna medicinen och tycker att alla som är i behov av den borde få den. Synd att det inte ser ut så bara.

Inga kommentarer: