måndag 14 september 2009

The Svine

Ja jag måste bara få nämna svininfluensan. Detta är nog det löjligaste jag varit med om när det gäller media-hysteri. Så himla många människor är livrädda och tror att de kommer att dö, och kommer nu att vaccinera sig snabbt som attan, med ett vaccin som varken testats speciellt länge eller hunnit studerat följder utav det,

För det första; Detta är en mild sjukdom, visst influensan har ju aldrig vart skoj, men du dör inte. Om du nu inte är svårt cancersjuk eller lider utav en muskelsjukdom som gör att du har svårt att andas, har svår KOL, eller liknande.

För det andra, den innehåller kvicksilver, och vem vill ha det i kroppen? Även om det är små mängder så är det som sagt inte testat än, och man vet inte följderna.

Nej att ta ett vaccin med 50% skydd och dessutom kanske får nåt problem värre än lite hosta och feber, nej du tack.

------------------

Såg den nya serien “mannen under trappan” på svt igår! Den verkar intressant, jag giller undertonen och att man inte riktigt greppar läget.. det ska bli kul att se vad det spinner vidare på!

Har däremot haft otur att halka in på ett avsnitt utav “kändisdjungeln”. De är ju inte ens i nån djungel, luktar ju studio lång väg och allt känns som ett skämt, nu har väl tv4 endå spelat ett knasigt spratt?

----------

Nu ska det slappas vid tvn innan sänggående. Var lite full i helgen..hmr.. gick och la oss ca 06 på morgonen och jag var inte på det stadiet jag brukar, eller velat vara i. Jösses… nej detta lär inte göras om i första taget. Nu blir det en lååång vit period.

See Ya!

1 kommentar:

Jen sa...

Japp vi hade svinos här i somras, inte så himmla farligt måste jag säga. Tjing