måndag 28 september 2009

The Chicken..taco..thing

Jag gjorde en god kycklinggratäng idag!

3 kycklingfiléer/kanske 400g kycklingfärs
1 burk borlottiböno
1 liten burk majs
1 burk creme fraiche
1 dl chilisås
1 paprika
2 dl riven ost
spiskummin
curry
chilipulver
örtsalt
peppar

Jag började med att köra filéerna i beredare så att jag fick en färs, sedan stekte jag det en stund och hackade det så det blev fin färs. Sen kryddade jag den med spiskummin,lite curry, chilipulver, salt och peppar.
Jag hällde över det i en form och hällde på bönor och majs.Sen gjorde jag toppsmeten:
Blanda creme fraichen med chilisåsen, osten och lite salt och peppar. Hällde det på kycklingen och skar sedan paprikan i tunna strimlor och lade uppepå alltihopa.
In i ugnen i 30 min 225 grader, eller tills den får fin färg...

Det skulle nog vara jättegott med både vanlig lök och vitlök i, men detta var vad jag hade hemma!


1 kommentar:

Anonym sa...

Oh,låter gott. Måste lagas i veckan =)