måndag 21 september 2009

Carpenting

Ja i helgen så var min mor med sambo på besök, och han hjälpte min käre man att snickra på huset! De satte in 2 fönster, satte fast en dörr, byggde en vägg och byggde färdigt väggen i hallen! Det gick i rasande tempo! Känns så himla bra! Vi åt kräftor, grillade och jag drack en hjortroncider som inte gick av för hackor!

Min lilla kisse Charlie råkade ut för nåt  hemskt i helgen.. jag tror han bråkat med en av våra andra kissar, Pelle, men jag vet inte. Han  har ett läskigt sår i ena armhålan, ett hål rätt in.. och svullet och hårt som attan, hoppas det “bara” är ett bett och inget som stuckit in där som är kvar! Men med bett kan det bli läskigt infekterat så nu får man hålla koll på det, annars så får det bli en resa till farbror Doktorn!

Annars är det väl rätt lugnt här hemma, inte nåt nytt i övrigt..

Ska försöka ta mig nånstans i veckan och handla, eller vad som helst, behöver komma ut och se nåt, göra nåt..

Nu ska jag ta lite te och slappa, är dödligt trött..

1 kommentar:

messan sa...

Vad mysigt ni verkar haft det i helgen. Kräftor är så gott så det äter jag gärna och mycket:)

Vad läskigt med kissen...hoppas det går över snart. Man blir så orolig när ens husdjur inte mår bra.
Ikväll ska jag kolla galna Ankan på TV;)
Må så gott!
Kram