torsdag 10 september 2009

Danger..

Ja jag är ganska så engagerad i glutamatfrågan jag, väl känt av min make och mina närmaste ;-) Jag jagar det med ljus och lykta och synar allt jag äter. Det borde eg. fler göra, för är det nån tillsats vi får i oss, som vi borde ha respekt för så är det glutamaten.

Läs en artikel här.

Jag har läst artiklar om att den kunnat härledas till ALS bl.a och det är ju ingen rolig historia. Allt fler människor äter ju helfabrikat varje dag, och det är lite läskigt, och jag tror faktiskt att många av folks obestämbara symptom och besvär kan komma från knepiga tillsatser. Om vi börjar att sätta lite krav på vad vår mat ska innehålla, kanske vi slipper denna djungel av syntetmedel!

 

------------------------

Idag ska vi åka och köpa ett hörnskåp! Det är ett gammalt ett som ska stå i det nya matrummet! Vi var tvungen att slå till, för det fanns exakt ett sånt vi ville ha inne i Göteborg och det är inte ofta man ser dem, så nu får det bli. Ska få hysa in det hon T’s bror nåt tag innan rummet blir klart.

Gjorde god mat igår, receptet kommer!

See ya!

1 kommentar:

Elina sa...

Ja faktiskt borde man ha bättre koll på skumma tillsatser. Underligt är ändå att de är tillåtna öht!