tisdag 9 juni 2009

When I’m at it..

Då kan jag även tipsa om ett par gosa muffins jag gjorde också häromdagen! Jag äter dem inte själv p.g.a vetemjölet, men de fick mer än godkänt av mannen ;-)

12 st ljuvliga muffins;

2ägg

1/2 dl socker

1stor matsked honung

3,5 dl vetemjöl

2tsk vanillinsocker

2tsk bakpulver

75 g smält smör

0,5 dl havremjölk

en liten klick drottningsylt i mitten på varje.

Blanda socker och ägg tills det blir riktigt fluffigt. Tillsätt honungen och vispa tills det löst sig ordentligt. Ha sedan i mjöl, vanillin och bakpulver. Blanda havremjölken med det smälta smöret och häll i. Häll det i formarna och klicka sist i sylten i mitten.

Grädda i 185 grader i ca 15min, tills de fått fin färg..

DSC04259

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

oj så smaskigt!

ta en titt här:
http://ladythirty.blogspot.com/2009/06/tavling.html

messan sa...

Så sugen jag blev nu:)
Recept är alltid lika läskande:)
Är det bra annars)
Kram